Vottefór i russiske votter

Det er en god stund siden jeg strikket disse russike vottene fra boka Mostly Mittens, i babyull. Jeg har allerede rukket å bruke dem en vinter, men har konkludert med at vottene ble i tynneste laget. Siden det er synd å la slike prydvotter ligge ubrukt, bestemte jeg meg for å strikke fór i dem.

Fóret er strikket i babyull med pinner nr. 2, altså et halvt pinnenummer mindre en selve votten. Dette for å få tette og gode votter. 

Kruset er enkelt, mens resten av votten har fått fór. Kruset er jo uansett under jakkearmen. Votteforet er sydd fast i overgangen mellom vrangbord og glattstrikk.

En tur i parken er vikerlig ikke å forakte, i nydelig høstvær. Spesielt når jeg kan ta turen sammen med kjæresten min og kameraet hans!

8 kommentarer
    1. Hei, er helt imponert over alt det fine du lager. Var du gammel når du starta å strikke? Håper du får en fin kveld. Fjellgeitbundingen.

    2. Hei!
      Veldig lurt å strikke å strikke for, så kan vottene brukes når votter skal brukes. Jeg har strikket flere par votter i Sisu, ikke veldig praktisk kan man si. Men fine er de. :)) Blir nok ikke for i mine, der går grensen fror meg. Hehe.
      Nydelig bilde fra parken! Her bøtter det ned nå, men for en uvanlig flott høst vi har hatt på Vestlandet! Ha en fin dag!

    3. Det var ingen dum ide nei. Vil tro at votter i babyull bli i kaldeste laget på vinterstid. Nå ha du doble votter og det er supert til vinteren. Nydelige høstbilder

    4. Anonym: Takk for det 🙂 Jeg begynte å lære å strikke når jeg var 4 år. Men dura først skikkelig avgårde når jeg var 6. Da var det sovepose til bamsen som var på pinnene i rillestrikk og med mammas restegarn som fargerike striper 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg