Tubular bind off – (nesten) usynlig avfellingsmetode

Strikke-nerden i meg er alltid klar for en utfordring. Jeg prøver ut en ny avfellingsmetode i anledning Mariuskofte med rundfelling, som har enkle stolper. Hvordan jeg har gjort monteringa har jeg skrevet om her.
 
Jeg ønsket ikke at fellekanten skulle være klar og tydelig, denne er det stikk motsatte for den ruller seg over kanten.
 

Garnstudio har løsningen på det meste og jeg er stor fan av deres instruksjons-videoer!
 

8t9PocF5yK8
I stedet for å strikke kanten sammen, har jeg sydd maskesting, slik her videoen viser. Jeg fant ut at dette sliter minst på garnet og er minst like enkelt som alternativet over.
DHQCpFm00d8

Så blir dette litt annerledes når det strikkes i runden, på den siste omgangen. Her er en video i dårlig kvalitet, som tar for seg denne problemstillingen på veldig grei måte. Så syes kanten sammen med maskesting, slik som på stykket som er strikket frem og tilbake.  

Slik ser kanten ut, ingen tydelig slutt. Det er en del mer jobb å gjøre det slik, men resultatet blir veldig ryddig og fint. Dessuten passer denne avsluttingen fint til opplegget jeg brukte på kofta, Italian tubular cast on.

Tubular bind off (avfelling) sammen med Italian tubular cast on (opplegg) blir garantert brukt flere ganger, for dette falt i smak!



#tubularbindoff #strikketeknikk #koftemontering

Lik strikkepikens facebookside og få jevnlig kreative og nyttige innspill!  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg