Kreative blader, trådsnelle-lysestaker og knappe-knagger

Jeg har benytta helga til svenskehandel. Ikke bare var det kjøttdeig, bacon, pasta og te som ble med hjem, men også litt snacks for den kreative hjernen. For det å være kreativ er tross alt både en tilstand og en livsstil, så jeg er alltid på jakt etter ny inspirasjon. Så når jeg er på snarvisitt hos söta bror/syster er dette en gylden anledning for å få inn andre impulser enn hva som finnes her hjemme.

To blader på svensk ble med hjem. Det ene bare om strikking og det andre om mer allround kreativitet. Jeg ble veldig inspirert av et hobbyrom som ble vist frem. En av mine store drømmer er å få meg mitt eget rom som jeg herje, styre, rote og rydde på, akurat som det passer meg.

Jeg har så smått begynt å samle på ting jeg skal ha på drømmerommet. Så da jeg så disse trådsnellene som egentlig var lysestaker, måtte jeg bare ha dem!

Disse knappeknaggene har jeg siklet på siden i sommer, men har slitt med å få tak i, så nå slo jeg til. Litt andre farger en hva jeg normalt sett ville valgt, men tøffe er dem uansett! Tror alt dette blir å passe fint med knappeteppe jeg fikk til jul og skapknottene jeg kjøpte for lenge siden.

Så selv om drømmerommet er et stykke unna, er det veldig godt å ha noen skatter på lur som jeg gleder meg til å ta i bruk!!

11 kommentarer
    1. Så fine ting du har handla! Jeg fikk svinlyst på knappeknagger, de var råkule 😀
      Og du er ikke den eneste som har lyst på hobbyrom. En dag, når jeg blir stor…

    2. Pringeling: Takk takk 🙂 Sier ikke noe på den, for jeg har sikla på disse i over et halvt år… 😛

      Når jeg blir stor… Sier jeg ofte selv også. Men jeg er helt sikker på at det skal bli! Bare å holde fast på den 🙂

    3. Noe så artig! Nå har vi jo fått Marius-kubbelys og andre “garnnøstelys” , så hvorfor ikke trådsnellelys. Her er det virkelig snakk om at det er bare fantasien som setter grenser.
      Knaggene er det kanskje noen som kan hjemmesnekre?
      Ha en fin torsdag!

    4. Liv: Ja, liker interiør som sier noe om hvem jeg er 🙂

      Kanskje? Knappene er jo av tre, men aner ikke hvor sånne kroker er å få tak i.

      Fin fin torsdag, ja! 🙂

    5. Hei
      Synes knappeknaggene dine var utrolig fine. Hvor har du fått tak i dem?
      Håper du har tid til å svare meg;)

    6. Ragnhild: Hei 🙂 Jeg kjøpte knaggene i Hemavan i Sverige på en butikk som heter Bosaker. Det skal visst være en norsk produsent med navn Martinsen som har laget dem. Jeg har selv lenge forsøkt å få tak i disse knaggene i Norge, uten hell. Vet at bl.a. Bohus her selger andre varer fra Martinsen.

      Lykke til med leitinga 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg