Happy-Go-Lucky booth socks til meg selv

Med fare for å gjenta meg selv, så har jeg strikket enda et par etter denne oppskrifta, fra sokkebok Sock Knitting Masterclass som jeg fikk til jul. Jeg har tidligere strikket denne oppskriften i blåtoner samt et identisk par som ble gitt bort i bursdagsgave i slutten av januar. Begge parene har jeg tidligere skrevet om her og her.

 

Inspirasjon til fargevalget fikk gjennom hekle- og strikkesamfunnet Ravelry. Der søkte jeg opp denne sokkeoppskrifta og titta meg gjennom et godt utvalg av sokker etter samme oppskrift, i ulike farger.

Garnvalget falt nok en gang på Silja fra Sparkjøp i fargene lys grå nr. 303, lilla nr. 336 og rød nr. 304. Sokkene er strikket på pinner nr. 3. 

Kruset er strikket med falske fletter. Enkelt, dekorativt og uten flettepinne!

Hælflappene var skikkelig konsentrasjonstrikk. I motsetning til resten av sokken er hælene strikket med pinner nr. 2,5. Et lite striks jeg lærte av min bestemor for å få hælene til å bli mer faste og slitesterke.

En herlig kombinasjon av farger, striper, bobler og teksturstrikk. Sånn nå har jeg et par spreke sokker selv også! 


#SockKnittingMasterclass #HappyGoLuckyBoothSocks #SiljaGarn #Sokkestrikking

10 kommentarer

Siste innlegg