Raggsokker til dame

En praktisk klassiker som alltid går igjen er ullsokker eller raggsokker. Oppskriften er min egen og er spesielt utviklet for å holde bra på varmen, sitte godt på foten og ikke minst være slitesterke. 

Oppskrift på slitesterke damesokker i ull og slitesterke herresokker i ull.

Sokkene er strikket på pinner nr. 3,5 og garnet heter Ola fra Coop OBS. Mariuskofta som kan skimtes i bakgrunn strikket jeg for to år siden og den skriver jeg om her.

Sokker er veldig fin avveksling mellom store prosjekter, og er alltid etterspurt!


#ullsokker #raggsokker #læsta

Lik strikkepiken på facebook og bli enkelt oppdatert ved vært nye innlegg!

4 kommentarer
    1. Enig med deg, ingen sier nei takk til sokker. Jeg har som en regel at det bør alltid ligge flere par i lageret mitt. De fleste ryker nok til nå når julegavene pakkes inn. Er kjekke å gi som “ekstra-gaver”. Kommer alltid flere anledninger å fylle lageret opp igjen. Kjenner jeg gleder meg alt. Haha. Da skal jeg prøve din oppskrift. Jeg likte at du har str. med p.3,5. Det har blitt mye restegarn etter koftene, bør jo bli brukt til noe.
      Ha en fin onsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg