Blondesokker på pinnene

Noe jeg alltid har på pinnene er sokker. Dette er supre gaver eller veldig kjekke tilskudd til min egen garderobe. I tillegg er det kjekke små arbeider som er veldig fine å avveksle med større prosjekter, eller så er dem veldig grei å ta med seg om en skulle finne på å bevege seg ut av husets fire vegger.

Oppskrifta bærer navnet Almondine og den er hentet fra boka Sock Knitting Master Class, som er en av mine favoritt-strikkebøker.

Garnet jeg har brukt er stømpegarnet Silja i farge blå nr. 332. Dette garnet består av 80% ull og 20% nylon, som jeg mener er obligatorisk i sokkegarn for forlenget levetid. Sokkene er strikket på pinner nr. 2,5.

Mønsteret blir delikat og er faktisk ganske enkelt å memorere. 

Gleder meg til disse blir ferdige og skal flytte inn i sokkesamlinga mi!

10 kommentarer

Siste innlegg