Stjerneruter-kofta vokser

Jeg har kommet ganske godt i gang med Stjerneruterkofta. Jeg har tidligere presentert prosjektet her. Oppskrifta er hentet fra kofteboken.

Garnet PT2 fra Rauma er et nytt garn for meg. Det minner veldig om Rauma sitt finullgarn, og er i likhet med det også litt ujevnt spunnet. Det virker også å være et litt grovere garn, men resultatet blir likevel bra.

Når jeg strikker med to farger så nøster jeg begge fargene inn i et nøste. Det gjør det mye enklere å holde styr på de ulike fargene når jeg strikker mønster. Les mer om tipset her.

Dette er et nokså krevende mønster å strikke, og det er vanskelig å memorere. Men det går helt greit så lenge jeg følger diagrammet og jeg har begynt å kjenne igjen de enkelte omgangene, slik at jeg slipper å sitte å nistirre ned på arket. Det er noen lange sprang, på noen få av omgangene, likevel helt overkommelig. Så blir det jo veldig fint da i spreke farger med gode kontraster!

6 kommentarer
    1. Denne kofta gleder jeg meg til å se ferdig! Nydelig mønster og som kommer veldig tydelig fram med den vakre blå mot det hvite. Lykke til videre med strikkingen!
      God helg til deg!
      Klem fra Guri

    2. Guri: Takk 🙂 Ja, jeg syns alltid det er så spennende å se, selv om jeg har bilder i hodet og noen ideer om hvordan det blir. Kjempekjekt å strikke med så spreke farger 🙂

      God helg ønskes selvfølgelig i retur 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg