Nordlandssett på pinnene

Jeg falt pladask når jeg så dette settet med bukse og genser til som er inspirert av Nordlanskofta.

Jeg har tidligere skrevet om historien til den populære kofta fra Rauma Ullvarefabrikk.

Også denne oppskrifta er fra Rauma og er å finne i Rauma Design Baby 26 Rundfelling. Anbefalte pinner er nr. 2 og 2,5. Men jeg syns rett og slett at dette blir for fast stikkefasthet, så jeg har valgt og gå et halvt nummer opp, nr. 2,5 til ribb og nr. 3 til glattstrikk. Når det kommer til strikkefasthet så har jeg skrevet et grundig innlegg om det HER.

Jeg har imidlertid planer om å gjøre genseren om til jakke, siden det visstnok skal være mer praktisk til små mennesker. (Jeg kan virkelig ikke dette med å holde meg til en ferdig oppskrift…)

Også garnet har jeg forkastet til fordel for noe jeg har plukket fra garnlageret mitt. Jeg prøver iherdig på å være flink pike å slanke mitt opparbeidede lager. Garnet er Baby Ull fra Sparkjøp i fargene sort nr. 815, naturhvit nr. 800, rød nr. 809 og grønn nr. 866.

Jeg har også skrevet et innlegg om hvordan velge et annet garn en hva som er anbefalt i oppskrifta? Der forklarer jeg hva som er lurt å se etter når en type garn er å foretrekke over et annet, og hva som må til for å få et vellykket resultat. 

Det er gøy å leke seg med tradisjonelle mønstre på nytt vis!


#nordlandskofta #småklær

Lik strikkepikens facebookside da vel!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg