Hvordan sy paljetter med perler på plagg?

Jeg er definitivt ingen paljettperson, la meg klarere – jeg syns det er pent på andre, men får liksom ikke til å bruke det selv i min egen garderobe. Derfor har jeg veldig lite kjennskap til hvordan sy fast paljetter på en pen måte.
 
Perler derimot har jeg litt erfaring med, og jeg har strikket lilla perlepulsvarmere i rillestrikk i tillegg til oppskriften jeg har på turkise perlepulsvaremere.
 
 
Jeg holder på med Morgendiskofta fra Sidsel Høivik og den skal dekoreres med både perler og paljetter. 

Jeg har tatt meg noen friheter på denne kofta og lagt opp med midlertidig opplegg, og skal da senere strikke sammen begge lagene til en dobbel kant. Hvordan jeg gjør dette har jeg skrevet om HER.

 
Det er da viktig å huske på å feste alle tråder og sy på all dekor før den doble kanten strikkes sammen. Da blir all trådfesting og sytråd-søm etter perlene godt gjemt. Dessuten er unngår jeg sømmen som må til for å feste belegget, når jeg strikker sammen slik.
 
Videoen jeg fant er riktignok ikke spesielt beregnet på strikkere, men det virker som om dama kan sine saker angående paljetter.

Slik ser det ut når jeg følger metode nr. 2 i videoen. 

Veldig kjekt med en liten skål å ha småtteriet i. 

 
 
Da mangler det bare å strikke falden sammen og etablere mønsteret på kofta!
 

#SidselHoivik #morgendiskofte #dekor #pynt

Lik strikkepikens facebookside og få flere teknikk-tips!
 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg