Slitesterke sokker – med ny tåfelling

Favoritt-bruks-sokkene har fått en liten endring, en tåfelling jeg personlig finner mer behagelig å bruke.

Oppskriftene er mine egne og er å finne her slitesterke herresokker og slitesterke damesokker.

Disse sokkene er et av mine mest leste, delte og kommenterte innlegg her inne på bloggen, tenk det!

Jeg har lagt inn stjernetåfellingen som et alternativ i den opprinnelige oppskriften.

Slik ser tåfellingene ut etter endring. De består nå av glattstrikk og gir en fin avrundet tupp. Jeg har tidligere felt i sidene for å kunne fortsette med forsterket såle og vrangbord helt til sokkene slutter, men jeg liker denne varianten bedre. 

Sokkene mine var faktisk nevnt i VG i mellomjula, i innlegget 10 ting du rekker å strikke i romjula.

Både herre- og damevarianten har fått hver sin oppdatering, så da er det bare å strikke i vei!


#SlitesterkeSokker #ullsokker #læsta

Lik strikkepikens facebookside og få flere tips og mer inspirasjon!

6 kommentarer

Siste innlegg