Rosa sokker fra Garnstudio

Kjæresten til broren min har nettopp hatt bursdag. Hun har ved flere anledninger sagt at hun fryser lett, og da mener jeg som kvalifisert fryspinn at sokker er beste botemiddel mot det. Hun er ikke så veldig begeistret for farger, med et unntak – nemlig rosa!

Oppskriften er fra DROPS og heter Sweet in Stripes. ​Sokkene er strikket på pinner nr. 2,5. Garnet er strømpegarnet Silja fra Sparkjøp i fargen cerise nr 352. Garnet består 80% ull og 20% nylon. Jeg har valgt et annet garn enn hva oppskriften anbefaler, se hvordan jeg går frem HER.

Dette er riktignok et litt tykkere garn enn hva som opprinnelig er i oppskriften, men jeg liker en litt fastere strikkefasthet i sokker. Titt gjerne innom mine tanker om strikkefasthet HER.

Jeg har lagt opp med samme elastiske oppleggsmetode som jeg bruker i mine slitesterke damesokker. Dette er den metoden jeg liker best i kombinasjon med ribb i 2 rette og 2 vrange masker. 

Hælen er strikket med teknikken forsterket hæl, som også er å finne i mine slitesterke damesokker.

Maskene som jeg plukker opp på sidene av hælen, strikker jeg alltid vridd på første omgang.​

Jeg har felt med fellinger som heller til høyre og vestre, en type til hver side av vristen.  

Stjernetå har sokkene også fått. Det er ikke noe problem å ta utgangspunkt i en oppskrift og legge til elementer som en vet fungerer godt. Til slutt har jeg festet tråder på både ribbestrikk og på glattstrikk.

Sokker kan helt klart være ROSA!!