Vottefór i russiske votter

Det er en god stund siden jeg strikket disse russike vottene fra boka Mostly Mittens, i babyull. Jeg har allerede rukket å bruke dem en vinter, men har konkludert med at vottene ble i tynneste laget. Siden det er synd å la slike prydvotter ligge ubrukt, bestemte jeg meg for å strikke fór i dem.

Fóret er strikket i babyull med pinner nr. 2, altså et halvt pinnenummer mindre en selve votten. Dette for å få tette og gode votter. 

Kruset er enkelt, mens resten av votten har fått fór. Kruset er jo uansett under jakkearmen. Votteforet er sydd fast i overgangen mellom vrangbord og glattstrikk.

En tur i parken er vikerlig ikke å forakte, i nydelig høstvær. Spesielt når jeg kan ta turen sammen med kjæresten min og kameraet hans!

8 fine kommentarer

23.10.2013 kl.00:04

Hei, er helt imponert over alt det fine du lager. Var du gammel når du starta å strikke? Håper du får en fin kveld. Fjellgeitbundingen.

Liv

23.10.2013 kl.05:29

Hei!

Veldig lurt å strikke å strikke for, så kan vottene brukes når votter skal brukes. Jeg har strikket flere par votter i Sisu, ikke veldig praktisk kan man si. Men fine er de. :)) Blir nok ikke for i mine, der går grensen fror meg. Hehe.

Nydelig bilde fra parken! Her bøtter det ned nå, men for en uvanlig flott høst vi har hatt på Vestlandet! Ha en fin dag!

Greta

23.10.2013 kl.08:12

Det var ingen dum ide nei. Vil tro at votter i babyull bli i kaldeste laget på vinterstid. Nå ha du doble votter og det er supert til vinteren. Nydelige høstbilder

Oldemorbloggen

23.10.2013 kl.08:31

Det var då nokon aldeles nydelege vottar.

Strikkepiken

23.10.2013 kl.15:50

Anonym: Takk for det :) Jeg begynte å lære å strikke når jeg var 4 år. Men dura først skikkelig avgårde når jeg var 6. Da var det sovepose til bamsen som var på pinnene i rillestrikk og med mammas restegarn som fargerike striper :)

Strikkepiken

23.10.2013 kl.15:52

Liv: Sant :) Takk for det :) Samboeren min er min faste fotograf <3

Fin dag til deg også :)

Strikkepiken

23.10.2013 kl.15:54

gretashobby: Kjekt med gode ideer :) Takk for det, samboeren er flink til å ta bilder :)

Strikkepiken

23.10.2013 kl.15:56

Oldemorbloggen: Takk for det :)