Mine oppskrifter

Pulsvarmere i daisy-stitch - med oppskrift

Jeg liker prve ut nye garntyper og eksprimentere med nye teknikker. Lenge har jeg tenkt at jeg skulle prve ut daisy-stitch og n har jeg endelig ftt gjort det, og det i form av et par knall rosa pulsvarmere. Jeg har tidligere skrevet om dette prosjektet her.

Du trenger:

5 strmpepinner nr. 3

50 g (= 150 m)Sandnes Mini Alpakkaeller bruk et annet garn med tilsvarenende antall meter p 50 gram.

Jeg har tatt utgangspunkt i mine egne svrt sm damehender, som jeg mistenker er mer som barnehender regne. (18 cm i omkrets p det bredeste, inkludert tommel.) For strre hender, legg opp 4 eller 8 m mer og kjp inn et ekstra nste garn.

Legg opp 52 m. Strikk 1 omg rett. Strikk 1 omg vrang.

Maskeantallet er til en hver tid det samme.Disse 4 omg utgjr teksturmnsteret og:

1. Strikk 1 omg rett

2. *Strikk 3 m sm som blir til 3 m, (1 m r, 1 kast, 1 m r) og 1 m vr*

3. 1 omg med rette masker

4. Strikk 1 m rett *1 m vr, 3 m sm som blir til 3 m, (1 m r, 1 kast, 1 m r)* S blir det 2 m til overs. Strikk disse sammen med den 1. maska p omgangen. Fr den frste maska tilbake p pinnen den kom fra, slik at alle omganger starter med samme maske gjennom hele strikketyet.

Gjenta dette mnsteret rundt og rundt i ca 12 cm, og avslutt med omg nr 4. N skal hullet til tommelen lages. Fra n av strikkes arbeidet fram og tilbake, og omgang 1 og 3 strikkes alle maskene vrang. Legg opp 1 maske i begynnelsen og 1 maske i enden av omgangen. Strikk frem og tilbake i ca 3 cm.

Begynn n strikke rundt igjen. Strikk s sammen den frste og andre masken p omgangen, og nest siste og siste maske p omgangen. Strikk til stykket over tommelen mler ca 2 cm og avslutt p omg nr. 4. Avslutt med 1 omg rett. Strikk 1 omg vrang. Strikk 1 omg rett. Fell lst av.

Hekle kant rundt 2 fm * 3 lm og hopp over 1 m 2 fm* avslutt med 1 kjm.

Hekle en omg med fastmasker rundt tommelen. Hekle s en kant med 2 fm * 3 lm og hopp over 1 m 2 fm* avslutt med 1 kjm.

Elastiske og tykke pulsvarmere som varmer godt. De er behagelige ha p og piffer opp er hvert antrekk!

#gratisoppskrift #pulsvarmere #daisystitch #wristwarmers

Strikkepiken har egen facebookside!

24 fine kommentarer

ritahobbyfoto

05.11.2013 kl.22:11

di var utrolig flotte :)

Strikkepiken

05.11.2013 kl.22:15

ritahobbyfoto: Takk :)

majessysslerier

05.11.2013 kl.22:41

De var kjempefine :-) Har lenge tenkt prve Daisy-stitch jeg ogs - men har liksom aldri kommet i gang!

Strikkepiken

06.11.2013 kl.00:02

majessysslerier: Takk :) N har du oppskrift, s n er det bare begynne ;)

monalsverden

06.11.2013 kl.08:47

S fine de ble! Og som du skrev s piffer de jo opp antrekket, spesiellt nr de er i en s frisk og fin farge :-)

Gjertine

06.11.2013 kl.09:02

De va kjempe fin! :D

Greta

06.11.2013 kl.10:56

Veldig flotte desse. Snn ein lager det mnstert alts. Daq har eg lrt noko nytt i dag ogs. Sg ei i snetrum som hadde ei jakke i den teknikken. var veldig dekorativt.

Anneplandet

06.11.2013 kl.13:59

De var fine - og lyser opp i hstmrket! Jeg har aldri prvd daisy stitch, kanskje p tide n...

Ha en finfin dag!

Strikkepiken

06.11.2013 kl.14:12

monalsverden: Takk for det :) Ja, jeg liker spreke farger :)

Strikkepiken

06.11.2013 kl.14:12

Gjertine: Taaaakk :D

Strikkepiken

06.11.2013 kl.14:14

gretashobby: Takk :) kjempefin effekt :) Du m prve ;)

Strikkepiken

06.11.2013 kl.14:15

Anneplandet: Takk :) jeg liker freshe farger :) n har du oppskrift, s n er det bare prve :)

Ha en bra dag du ogs :)

Gamle skatter fr et nytt liv

06.11.2013 kl.14:40

De ble kjempe fine! M vre gy kunne strikke:)

Ha en strlende dag!

Strikkepiken

06.11.2013 kl.14:42

Gamle skatter fr et nytt liv: Takk for det :) Ja, kjempegy!

En fin dag til deg ogs :)

Greta

06.11.2013 kl.14:53

Skal sette det p lista mi, fr ikkje gjort det fr over nyttr tror eg. Minn meg p det om eg ahr glemt det :D

Strikkepiken

06.11.2013 kl.16:18

gretashobby: Jeg har det ogs fryktelig travelt fr jul. Den er god :)

Liv

06.11.2013 kl.18:05

Kjempefint mnster og en trivelig farge. :))

Ha en fin kveld.

Strikkepiken

06.11.2013 kl.19:04

Liv: Takk for det :)

Ha en fin kveld du ogs :)

Cristina

07.11.2013 kl.22:48

Hei,

Strikker du fremdeles p bestilling?

Om du gjr det hvordan kan man eventuelt ta kontakt? :)

Strikkepiken

08.11.2013 kl.14:25

Cristina: Snn innimellom gjr jeg det. Jeg sender deg en mail. :)

Heidi Roos

11.03.2014 kl.09:23

Hei!

N har jeg startet p disse som min datter har "bestilt" men jeg fr ikke forklaringen til stemme med videoen som er lagt inn.

Det str i forklaringen: 1rett, 1kast, 1rett og 1vrang. Og dette skal gjentas. I videoen strikkes det 1rett, ta 3m ls p pinnen, strikk disse sammen med en rett maske.

Kan du forklare? Gjerne p min mail. Tusen takk p forhnd.

Strikkepiken

11.03.2014 kl.16:06

Heidi Roos: Jeg sender deg en mail :)

geekstrikk

18.08.2017 kl.15:43

, jeg elsker daisy-mnster!

Strikkepiken

18.08.2017 kl.21:55

geekstrikk: Me too :D