Raggsokker til dame

En praktisk klassiker som alltid gr igjen er ullsokker eller raggsokker. Oppskriften er min egen og er spesielt utviklet for holde bra p varmen, sitte godt p foten og ikke minst vre slitesterke.

Oppskrift p slitesterke damesokker i ull og slitesterke herresokker i ull.

Sokkene er strikket p pinner nr. 3,5 og garnet heter Ola fra Coop OBS. Mariuskofta som kan skimtes i bakgrunn strikket jeg for to r siden og den skriver jeg om her.

Sokker er veldig fin avveksling mellom store prosjekter, og er alltid etterspurt!

#ullsokker #raggsokker #lsta

Lik strikkepiken p facebook og bli enkelt oppdatert ved vrt nye innlegg!

4 fine kommentarer

fjellgeitbundingen

24.11.2014 kl.21:44

Takk, ja kanskje jeg prver meg p disse en dag :)

Strikkepiken

24.11.2014 kl.22:51

fjellgeitbundingen: Ja, gjr gjerne det :)

Liv

26.11.2014 kl.06:33

Enig med deg, ingen sier nei takk til sokker. Jeg har som en regel at det br alltid ligge flere par i lageret mitt. De fleste ryker nok til n nr julegavene pakkes inn. Er kjekke gi som "ekstra-gaver". Kommer alltid flere anledninger fylle lageret opp igjen. Kjenner jeg gleder meg alt. Haha. Da skal jeg prve din oppskrift. Jeg likte at du har str. med p.3,5. Det har blitt mye restegarn etter koftene, br jo bli brukt til noe.

Ha en fin onsdag.

Strikkepiken

26.11.2014 kl.13:50

Liv: Jeg skal gi bort et lass med sokker til jul :) Veldig kjekt ha noen par p lur :)

Fin onsdag nskes :)