Raggsokker til dame

En praktisk klassiker som alltid går igjen er ullsokker eller raggsokker. Oppskriften er min egen og er spesielt utviklet for å holde bra på varmen, sitte godt på foten og ikke minst være slitesterke. 

Oppskrift på slitesterke damesokker i ull og slitesterke herresokker i ull.

Sokkene er strikket på pinner nr. 3,5 og garnet heter Ola fra Coop OBS. Mariuskofta som kan skimtes i bakgrunn strikket jeg for to år siden og den skriver jeg om her.

Sokker er veldig fin avveksling mellom store prosjekter, og er alltid etterspurt!

#ullsokker #raggsokker #læsta

Lik strikkepiken på facebook og bli enkelt oppdatert ved vært nye innlegg!

4 fine kommentarer

fjellgeitbundingen

24.11.2014 kl.21:44

Takk, ja kanskje jeg prøver meg på disse en dag :)

Strikkepiken

24.11.2014 kl.22:51

fjellgeitbundingen: Ja, gjør gjerne det :)

Liv

26.11.2014 kl.06:33

Enig med deg, ingen sier nei takk til sokker. Jeg har som en regel at det bør alltid ligge flere par i lageret mitt. De fleste ryker nok til nå når julegavene pakkes inn. Er kjekke å gi som "ekstra-gaver". Kommer alltid flere anledninger å fylle lageret opp igjen. Kjenner jeg gleder meg alt. Haha. Da skal jeg prøve din oppskrift. Jeg likte at du har str. med p.3,5. Det har blitt mye restegarn etter koftene, bør jo bli brukt til noe.

Ha en fin onsdag.

Strikkepiken

26.11.2014 kl.13:50

Liv: Jeg skal gi bort et lass med sokker til jul :) Veldig kjekt å ha noen par på lur :)

Fin onsdag ønskes :)