Kofta Stjerneruter neste!

Etter gode erfaringer med medaljekofta mi med raglanfelling har jeg bestemt meg for g ls p en enda tffere utfordring. Mine sm grlever under stor risiko bli blodtrimma, men det fr s vre.

Ogs denne oppskrifta er fra kofteboka. Kofta er tradisjonell primrsnittfasong, rett med isydde armer.

Denne kofta er delt opp i fire ulike strrelser, men med bare 2 ulike maskeantall. S her blir strikkefastheten helt avgjrende. Derfor skal jeg bruke pinner nr. 3 til vrangbordene og nr. 3,5 til selve kofta.

Valget har dermed falt p Pt2 fra Pt Design, en slektning av finullgarnet fra Rauma. Dette er ogs 100% norsk ull med godt fargeutvalg. Fargene jeg bruker er naturhvit nr. 00 og turkis nr. 28. Spreke og klare farger, fresht!

Jeg har ikke strikket i dette garnet fr, men s lang minner det veldig om finull, men det er litt grovere i teksturen.

Jeg strikker nederste del av armen p rundpinne som mler 30 cm, og jeg vil anbefale det fremfor strmpepinner/settpinner. Den oppleves litt kort strikke med, men det er jo bare et lite stykke fr jeg bytter over til 40 cm som majoriteten av armene strikkes med. Resultatet blir helt klart best av gjre det slik!

Strikkingen har til og med inntatt neglene, da er en bra hekta egentlig...

8 fine kommentarer

Ravn73

20.10.2015 kl.21:48

Skjnne farger! Veldig imponert over de som gidder strikke s mye mnster! Blir knallflott, kan jeg tenke meg

Strikkepiken

20.10.2015 kl.21:53

Ravn73: Takk og takk :) Jeg hiver meg til stadighet p ting jeg ikke kan, og stort sett gr det bra! Og slik fortsetter galskapen... :P

Tone

20.10.2015 kl.22:32

, blir spennende se det ferdige resultatet. Fint garn Pt 2 synes jeg da. Utrolig flotte negler, da. :)

Strikkepiken

20.10.2015 kl.22:42

Tone: Ja, dette blir bde spennende og utfordrende :) Dessuten blir det en god del montering, som jeg gr ls p med skrekkblandet fryd hver gang. Jeg er spent p hvordan dette garnet er montere med :)

Det jeg har strikket ser veldig bra ut, s jeg vil anta at Pt2 er "innafor" :)

Takk :) Jeg har prvd meg p nailstamping, og jeg har funnet en ting til nerde over :P

fjellgeitbundingen

21.10.2015 kl.18:22

Heisann, kjenner jeg smiler her. Her fikk du fram lidenskapen hobbyen din kan vre for deg :) Gleder meg til se prosjektet og hre om erfaringen med garnet..

Strikkepiken

21.10.2015 kl.18:42

fjellgeitbundingen: Ja, jeg er rimelig hardbarka hndarbeidsentusiast :P Bra du smiler og ikke rister p hodet da!

Det kommer selvflgelig oppdateringer og erfaringer underveis :)

fjellgeitbundingen

21.10.2015 kl.19:52

He he, da hadde jeg nok ikke klikket meg inn hver gang ;)

Strikkepiken

21.10.2015 kl.20:01

fjellgeitbundingen: Godt hre! :)