Ny rød egenkomponert bukse på meg!

Jeg lager egentlig veldig mye av mine egne klær helt selv. Fordelen med det er jo at plaggene blir helt slik jeg vil ha dem. For det vet jeg, selv om det er så som så med tegnekunskapene, så er bildene helt klare i hodet. 

I fjor på denne tiden sydde jeg 3 bukser til fra dette mønsteret, som er tilbake fra skoletiden min, dog i andre varianter. Disse bloggpostene er å finne her og her. Tøyet er er fra Stoff og Stil og kvaliteten er i 55% lin og 45% viskose og er å finne her

Tittekanten som jeg har laget med kroklissebånd har jeg skrevet om her.

Jeg har tidligere skrevet om hvordan jeg sydde disse passepoilerte lommene her.

Dette er egentlig bare jukselommer, så jeg har sydd stikninger rund hele lommene, slik at dem skal ligge pent.  

Det er ikke alltid like enkelt å posere foran kameraet. Jeg og samboeren min har heldigvis mye morro med den biten….


 #søm #passepoilertelommer #tittekant

18 kommentarer
    1. Wow så stilig den buksa var!! Mulig jeg rett og slett må prøve meg på voksenklær også. Hmm det er en terskel kjenner jeg…
      Du er superflink og inspirerende!

    2. Fru Stussli: Takk for det 🙂 Ja, det må du helt klart! 😀 Drit i terskelen og sett i gang! 😉

      Du skriver så mye fint at jeg blir jo helt varm om hjertet jo 🙂

    3. Du er så bare flink!! Å sy sine egne bukser… Wow, sier jeg bare. Jeg har ikke vært innom bloggen din på en stund, og når du er så flink og blogger ofte, så blir det masse fint å lese for meg. Oppleggsmetoden til kjøreposen var en fryd å se på! Og jeg er veldig spent på hva om skal bli av den hvite prøvelappen 🙂 Sokkene med “pappa” var veldig søte. Jeg skjønner jo at jeg må komme innom bloggen din litt oftere 😉 Ha en fin uke videre.

    4. Martine: Takk for en så hyggelig kommentar! <3

      Prøver å legge ut poster ca 2 ganger i uka, men i vår og i sommer har jeg vært litt i skrive-dvale, men det begynner å ordne seg nå 🙂 Den hvite prøvelappen er research til kjøreposen. Teksturstrikken kommer lengre opp 🙂

      Du er hjertelig velkommen innom igjen 🙂 fin uke til deg og dine 🙂

    5. For ei snasen dame! 😉 Du er utrolig dyktig. Buksa ble bare kjempe lekker! Og tenk at du i tillegg kan strikke deg en matchende overdel hvis du vil. Det er drømmen min; å kunne sy og strikke egne klær. Foreløpig kan jeg bare strikke:-) Jeg har akkurat kommet over bloggen din, og jeg må si at jeg digger den. Det er moro å lese alle de velformulerte og innholdsrike innleggene dine. Takk for at du deler av dine kunnskaper. Hilsen fra Stine.

    6. Kjempe fin bukse. Du er jammen dyktig. Nøyaktig og ein smule perfeksjonist. Men da får du det jo akkurat som du vil ha det, som du sei. Kjempebra. Og eg ser dere har hatt det gøy når dere var ute på fotografering. 😉

    7. Stine S: Takk for det 🙂 Det var en veldig fin kommentar og få 🙂

      Jeg hadde egentlig planer om å bli lærer, men nå nøyer jeg meg med å blogge å dele kunnskap der 🙂 Og det er jo egentlig veldig kjekt! Både for å lære bort og for å få en liten oversikt over hva jeg faktisk kan. Dessuten inspirerer bloggen min meg til å lære meg nye ting, da blir det mange fluer i en smekk, og det er jo en bra deal 🙂

      Du sier du “bare” kan strikke enda. Må du ikke glemme at kua har vært kalv en gang også. Dessuten er det jo et godt utgangspunkt 🙂 Prøv deg på enkle ting først og bruk youtube, så skal du se at symaskinen blir din venn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg