Hodeskallesjal fra Kungen och Majkis

Enkelte prosjekter begynner man så entusiastisk på, og etter som prosjektet vokser synker entusiasmen av en eller annen grunn. Dette var et slik prosjekt.

Det har lagt i strikkekurven min i en evighet, og en venninnes bursdag ble det sparket jeg trengte for å få det ferdig. Selv om jeg egentlig hadde tenkt å ha det selv, men akk sann, jeg kan sikkert hekle et til slik. Denne gangen til meg selv…

Jeg kom over dette sjalet i et garnbutikk-vindu, på fjorårets ferietur til Sundsvall i Sverige. Det skriver jeg om her. Oppskriften kommer fra oppskriften kommer fra söta syster Kungen och Majkis.

Jeg har tidligere vist frem prosjektet her.

Garnet jeg bruker er Regia Angora Merino i fargen 7089 pflaume. Garnet er veldig mykt og inneholder 65% merinoull, 25% polymid og 10% angora. 1 nøste på 50 gram er hele 200 meter. Slik jeg skjønner det er dette garnet utgått fra produksjon.

Sjalet er heklet på heklekrok nr. 2,5 og det gikk med knappe 200 g, altså 4 nøster garn. Sjalet måler 160 x 60 cm og inneholder hele 55 skaller.  

Et litt annet type prosjekt en jeg vanligvis ender opp med, men det er gøy å utfordre seg selv med heklekroken innimellom alle strikkepinnene. 

Sjalet er overlevert til bursdagsbarnet og hun var strålende fornøyd!


#SkullShawl #Hodeskallesjal #Hekling #RegiaAngoraMerino

Like gjerne strikkepikens facebookside!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg