Babysokker fra Drops

Ullsokker er alltid kjekt å ha, om du er liten eller stor. Det har siste tiden vært babyboom i omgangskretsen min og alle har fått eller venter guttebarn. 

Jeg har rota litt i garnlageret mitt i håp om å kunne bruke av garn jeg allerede har. Jeg har mye erfaring med å velge annet garn en hva oppskrifta foreslår. Les om mine sukksessregler i blogginnlegget Velge et annet garn enn oppskriften anbefaler – men hvordan? 

Garnet er fra Sparkjøp i fargen spraglet blå nr. 873. Garnet har lagt noen år i garnlageret mitt, så jeg mistenker at fargen kanskje er utgått. Ut fra erfaring er dette garn som egner seg veldig godt til små barn. Jeg har tidligere skrevet en bloggpost om Hvordan velge riktig garn til riktig bruk? 

Oppskriften er å finne HER. Sokkene er strikket på pinner nr. 2,5.

Disse sokkene er i str. 12-18 mnd. Kruset har fått noen ekstra centimeter etter morens ønske. 

Kjekke teknikker jeg har brukt er:

Opplegget er samme som jeg bruker i mine slitesterke herresokker.

Tærne er felt av med fellinger som heller mot høyre og venstre

Jeg har festet tråder på ribbestrikk og glattstrikk.

Disse sokkene er str. 6-9 mnd, og er strikket etter oppskrift.

Ikke akkurat hjernekirurgi, men veldig greit å strikke på innimellom. Dessuten holder de jo små nye verdensborgere varme på føttene!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg