Unngå å feste tråder? – Ja takk!

Noe som er uuuuuendelig kjedelig er å feste tråder, spesielt om hele dette arbeidet er spart helt til slutt… Så nå tar jeg sakene i egne hender og sniker meg unna mesteparten av dette arbeidet.
 
Første prosjektet jeg skal prøve dette på er fanaktrøya som venninna mi skal få. Jeg har tidligere vist frem armene her.

Jeg har også benyttet med av teknikken tvinnarand og teksturerte Fanaruter nederst på bolen. 
 

Youtube er fine greier!
 

Dette er en metode som bare kan på  garn som tover, altså ikke superwash-garn. Men jeg har en løsning på den problemstillinga også. Jeg har skrevet om hvordan feste tråder på glatt- og rillestrikk? og hvordan feste tråder på ribbestrkk?

Nå vil jeg understreke at jeg aldri bruker spytt i mine prosjekter, da jeg mener at hår i kjeften er noe katta får styre med, og at dette er en smule ekkelst og uhygienisk. Men litt såpe og vann gjør samme nytten!


 

#FesteTråder #Montering #strikkingg

Lik Stikkepikens facebookside og få oppdatering av nye blogginnlegg!
14 kommentarer

Siste innlegg