Body modell nr. 03 fra Dale Garn

7. mars kom ett nytt lite familiemedlem til verden. Sskenbarnet mitt fikk en liten gutt, og snt m gjres stas p. Jeg har dermed plukket ut mnster jeg hadde lyst til teste ut og garn fra garnlageret mitt. Body skal jo vre vidunderplagg til sm barn, sokker trenger alle, samt ull er gull - ergo jeg burde vre innafor.

Oppskriften er fra Dale Garn sitt hefte Retro Baby nr. 319. Fra samme hefte har jeg tidligere strikket dette babysettet i Kongsemnemnster

Bodyen er strikket p pinner nr. 2,5 og kanten heklet med krok nr. 2. Garnet er fra Sparkjp i fargene hvit nr. 801 og melert bl nr. 873. Sistnevnte farge tror jeg er utgtt. Dette er riktignok ikke garnet som er anbefalt i oppskrifta, men jeg har skrevet et blogginnlegg om Velge et annet garn enn oppskriften anbefaler - men hvordan?

Hvordan velge riktig garn til riktig bruk? skriver jeg litt om hvilket garn som kan vre lurt bruke til ulike bruksomrder. Jeg har ogs valgt ha en mrk underdel p bodyen fordi babybsj visstnok skal ha en notorisk evne til farge av p klr. Sitronspa fra p stell er utmerket til fjerne flekker p ullty, og andre typer tekstiler, noe jeg har god erfaring med. N skal det nevnes at jeg ikke har forskt den p babybsj da, s her kan jeg ikke uttale meg fra erfaring...

Bodyen har trykknapper bde i skrittet og p skuldrene, slik kan det enkelt velges hvilken retning plagget skal tas av fra. Rundt kanten nede er det avsluttet med en runde heklede fastmasker.

Mnsteret er strikket med 2 trder p venstre pekefinger. Det ser riktignok noe mer avansert ut med garn som skifter farge, men det er jo i bunn og grunn bare 2 ulike farger strikke med.

Kanten oppe er heklet med en runde krepsemasker. En dekorativ avslutning som ikke stjeler hele showet, men som gir en fin detalj. 

Bde halsen og ermhullene er formet slik som jeg feller til jevne ermetopper. Det gir en glatt fin kant plukke opp masker fra.

Oppskriften p sokkene er fra Garnstudio og er finne HER. Jeg har allerede strikket mange par etter denne oppskriften, praktiske gode sokker med god passform, uten noe ekstra stash.

Trdene har jeg festa p glattstrikk SLIK.

Ikke s veldig kompliserte saker, men moro og fint likevel. Og til nytte kommer gaven garantert!

#retrobaby319 #DaleGarn #body #ull #StrikkTilBaby

Lik strikkepikens facebookside da vel! 

8 fine kommentarer

Helena Sandegren

26.05.2017 kl.07:34

S fin gave, og flotte detaljer. nsker deg en fin helg, kanskje med noe nytt p pinnene.

Strikkepiken

26.05.2017 kl.15:19

Mange takk! :)

God helg til deg dine! Alltid noe p pinnene her ;)

solliv

26.05.2017 kl.08:24

Dette var et vakkert sett, du kan vre stolt. Tenker det blir mottatt med glede :-) nyt dagen.

Strikkepiken

26.05.2017 kl.15:21

Takk for det :)

Jepp, det ble godt mottatt :)

Hper du har en finfin dag!

fjellgeitbundingen

26.05.2017 kl.22:16

Dette ble et super flott sett :) Morsom vri med printgarn..

Strikkepiken

27.05.2017 kl.13:25

fjellgeitbundingen: Tusen takk! :) Ville prve p noe annet enn hva jeg har tendenser til velge... Viktig pushe grenser ;)

StrikkeIda

28.05.2017 kl.12:22

S fin, og kreativt fargevalg! Har selv akkurat strikket en egen versjon av sinnasaugenseren. Sjekk den gjerne ut :)

Strikkepiken

29.05.2017 kl.12:02

ida: Mange takk :) Tenker det er viktig ta turen litt utenom komfortsonen og prve litt andre typer garn enn hva jeg vanligvis bruker :)