Små pikevotter i tradisjonelt mønster

Det er egentlig veldig koselig å strikke små plagg til små mennesker.

Jeg har rota litt i restegarnet mitt og fant frem litt Smart-garn i hvitt og rosa, etter at jeg strikket den lille kofta Albin. Fargene er hvit 1002 og gammelrosa 4715. 

Vottene er strikket på pinner nr. 3 og 3,5. Oppskrifta er fra heftet PT Design nr. 82 og er modell nr. 10. Dette heftet har mange ulike mønstre, og de fleste strekker seg på 2 år og opp til herrestørrelse. 

Jeg har faktisk strikket disse vottene før i damestørrelse i hvitt og lilla, og det en mulig å lese om HER. Jeg har også strikket et par barnevotter i blått og hvitt fra heftet og et annet par til herre i svart og hvit

Kjekt med litt variasjon i både plagg og farger!


#selbuvotter

Lik strikkepikens facebookside da vel!

6 kommentarer

Siste innlegg