Norske OL-gensere fra 1956-2018

Helt uventa så dumpa denne boka ned i postkassa mi, så for ordens skyld – dette er et sponset innlegg. 

Jeg har egentlig tenkt at Dale Garn har glimtet med sitt fravær mens alle andre har gitt ut bøker med kofteoppskrifter. Jeg har også vært litt nysgjerrig på dette med OL- og VM gensere, er det fint at det og her kommer da en bok med alle genserne i. Boka heter altså Norske OL-gensere fra 1965-2018, det er Siri Sparboe som har skrevet den og den er å få kjøpt f.eks. HER.

Genseren fra Innsbruck syns jeg fortjener å bli vist frem. Dette er den genseren jeg likte best i boka!

Dale har siden 1954 vært offisiell leverandør av OL- og VM-gensere til Norges skiforbund. Boka inneholder 17 OL-gensere til store og små, samt tilbehør og flere spennende fargealternativer.

Her er også genseren fra OL i 1994, som mange av oss har et forhold til.

Boka inneholder oppskrifter og en liten tekst om hvert mesterskap. Det finnes både nye og gamle bilder av flere av plaggene, som sender ut nostalgiske vibber.

Dette er den nyeste OL-genseren for OL i Pyeonggchang i 2018. 

Boka er bygd opp kronologisk, med første oppskrifta fra 1956 og helt til den nyeste til OL i Pyeonggchang 2018. Så her er det lett å se utviklinga i årene som har gått!

I tillegg til oppskriftene tar boka for seg temaer som:

I tillegg til videoen over fant jeg DENNE linken og se flere bilder fra boka​.

Selv om jeg ikke fant noe jeg umiddelbart må strikke, så er dette en bok med masse inspirasjon og historisk sus over seg. Jeg liker veldig godt at det er så stort fokus på å gjøre personlige endringer og greie forklaringer på dette. Dette er et tema som, etter min mening er sterkt undervurdert både hos dem som strikker og som skriver strikkebøker, så tommel opp for det.

Dette er en bok jeg kommer til å få glede av!

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg