Fanakofter til tvillinger

Siste tiden har jeg strikket iherdig p et sett med tvillingkofter i Fanamnster i strrelse 8-10 r.

Koftene er strikket p pinner nr. 2,5 og 3. Garnet jeg har brukt erDROPS Baby Merinoi fargene natur nr. 02 og mrk lilla nr. 35. Garnet er et nytt bekjentskap for meg. Mykt og behagelig, men litt i overkant elastisk og slapt strikke med etter min smak. Resultatet blir til gjengjeld fint og jevn, og fargekombinasjonen likte jeg veldig godt! Oppskriften er hentet fraNorske Ikoner Barn Tema 38modell 6.

Armene har ftt noen centimetere ekstra, slik at jentene har litt vokse i.

S hvilke supertriks har jeg brukt p disse koftene?

Koftene er lagt opp med elastisk opplegg(samme som jeg bruker i mine slitesterke sokker) en favoritt til vrangborder med 2 rette og 2 vrange.

Jeg har brukt teknikkenHvordan strikke striper rundt uten hakk i runden?p armene.

Jeg har festet trdene p en elastisk og usynlig mte p vrangborden.

Jeg har festet trdene p en elastisk og usynlig mte p glattstrikk.

Hullene under armene er sydd sammen med maskesting

Koftene er montert med enkle stolper og belegg

Jeg har strikket forsterkede knapphulp stolpene.

Denne modellen hadde fint fungert som genser ogs, men dette er alts baksiden av koftene.

N kjenner jeg at det blir godt f levert disse til jentene som skal bruke dem. Da kan jeg nemlig kose meg med strikke p noe annet!

#Fanakofte #FanaMedRundfelling #Rundfelling #Pikekofter #NorskStrikk

Lik gjerne Strikkepikens facebookside og bli oppdatert om nye bloggposter!

18 fine kommentarer

Gardsfruen

01.03.2015 kl.22:22

Fantastisk fine var dei! :-)

fjellgeitbundingen

01.03.2015 kl.22:24

Hei, Strikkepiken.. s flink du har vrt. Disse jakkene ble nydelige. Flott strikket. Aner noen timers jobb her. Garnet er mykt og fint, s disse jakkene blir nok klfri :)

Strikkepiken

01.03.2015 kl.22:30

Gardsfruen: Takk for det :) Ja, ble fornyd med disse :)

Strikkepiken

01.03.2015 kl.22:33

fjellgeitbundingen: Hei Fjellgeitbundingen! :) Takk og takk :) Ja, det ligger ganske mange timer bak her. Syns jeg nesten bare ser striper n... :P Jepp, disse blir fine og tilnrmet klfrie. Men jeg konkluderer med at jeg liker "storebroren" best, Drops Merino Extra Fine ;)

fjellgeitbundingen

01.03.2015 kl.22:42

Selv har jeg ikke prvd babymerino, men drops merino ekstra fine likte jeg, ogs synes jeg maskene blir pene og definerte i garnsorten :) I bruk holdt det godt i lua jeg lagde..

Katrine Bjellhansen

01.03.2015 kl.22:48

Suuper fine:)

Strikkepiken

01.03.2015 kl.22:48

fjellgeitbundingen: Helt enig. Men selv om Baby Merino skal vre ca samme, bare tynnere, s oppleves det veldig annerledes strikke med. Men resultatet blir mye samme, bare tynnere. :)

Merinoull er jo genialt til luer og halser :)

Strikkepiken

01.03.2015 kl.22:48

Katrine Bjellhansen: Taaakk <3

Kristina - Pokerface

01.03.2015 kl.23:04

nydelige:D

Strikkepiken

01.03.2015 kl.23:07

Kristina: Takk :D

Liv

02.03.2015 kl.06:55

Er nok to fornyde jenter som kan kle seg i kofter n. Lurt strikke armene lenger enn oppskriften sier. Jeg er snart ferdig med Nancygenseren str. 10 r, og jeg synes armene ser litt korte ut....

Takk for linkene du "legger igjen." De kan bli et hjelpemiddel for mange.

Fin ny uke til deg.

Greta

02.03.2015 kl.08:25

Det var noen kjempeflotte kofter. Masse arbeide, men dei har dei nok lenge. Er s flink til gjere alt perfekt du. Imponert over det. Ha en flott dag og god ny uke

Fru Stussli

02.03.2015 kl.10:10

Fanakofta er kanskje min favorittkofte <3 Ja ogs retrokofta da...

Disse dine var kjempefine. Heldige er de nye eierne!

Strikkepiken

02.03.2015 kl.13:09

Liv: Syns dette med strrelser til unger er litt vanskelig si. Men moren il jentene nsket ekstra lengde og da regner jeg med at hun har greie p jentene sine :) Jeg kan ikke understreke nok, hvor viktig det er ta ml.

Kos deg med linkene og ha en fin uke :)

Strikkepiken

02.03.2015 kl.13:13

gretashobby: Takk :) Ja, det ligger ganske mange timer bak disse :) Jeg strever alltid etter perfeksjon og deg er gy at du lar deg imponere :)

En flott og kreativ uke nskes i retur :)

Strikkepiken

02.03.2015 kl.13:14

Fru Stussli: Takk :) Hihi! Fana er min favoritt :) Men retrokofta er jo gy ogs :)

Bodil

02.03.2015 kl.22:34

Kjempefine kofter. Heldige er de som fr dem :-)

Strikkepiken

03.03.2015 kl.00:20

Bodil: Takk :)