Swallow Tail Mittens pulsvarmere i baby ull

Det gr i mye smplagg for tiden, til tross for at kofte-abstinensene har begynt melde seg. Pulsvarmere er alltid kjekke plagg, de tilbyr mye varme til tross for strrelsen.

Oppskriften er gratis og er finne HER. Jeg har tidligere strikket denne oppskriften, dog da i et annet garn. Det skriver jeg om i DETTE innlegget.

Pulsvarmerene er strikket p pinner nr. 2,5. Garnet er Baby ull fra Sparkjp i farge gr nr. 828.

Tidligere har jeg strikket Linda K's Yummy Mummy wristwarmers og Fishtail Wristwarmers, som har tilsvarende mnsterinndeling med ribbestrikk i hndflatene. Dette er definitivt den typen pulsvarmere jeg liker best, for dem har rett og slett suveren passform!

Jeg har lagt opp pulsvarmererne med samme elastiske oppleggsmetode jeg bruker i sokkeoppskriftene mine. Kjempefin metode til ulike varianter ribbestrikk.

Tommelkilen er kt ut med kinger som heller til hyre og venstre. Hullet til tommel er strikket etter metode nr. 2.

Bak tommelen la jeg opp 4 masker i stedet for 3, for at dette skulle g opp med ribbemnsteret jeg n hadde inni hnden.

Deretter plukket jeg opp 6 masker i stedet for 5, til tommel. Jeg valgte ikke strikke glattstrikk p tommelen og i stedet bare strikke vrangbord, da jeg syns tommelen ble lang nok slik. 27 masker syns jeg ble litt vell vidt til tommel s jeg valgte felle 3 masker p frste runde. 

Tommelen strikket jeg slik: 1 vr, 2 r, 1 vr, 2 r, 1 vr, 2 r, 3 vr sm, 2 r, 1 vr, 2 r, 1 vr, 2 r, 1 vr, 2 r, 2 vr sm, 2 r. S strikket jeg 5 omg med *1 vr, 2 r*. 

Deretter har jeg felt av med rett over rett og vrang over vrang.

Trdene har jeg festet med DENNE metoden, p ribbestrikk. Dette er en lite synlig mte gjre det p, og den pvirker ikke elastiske egenskapene til plagget. 

Et fint mnster, som er mye enklere strikke enn det ser ut til. En annen bonus er at mnsteret er enkelt memorere!

#SwallowTailMittens #pulsvarmere #gratisoppskrift

Lik strikkepikens facebookside da vel!

10 fine kommentarer

Stine Jensen

13.02.2017 kl.23:22

Kjempe fine :) S flink du er!

Strikkepiken

13.02.2017 kl.23:27

Stine Jensen: Tusenvis av takk! :)

Victoria

14.02.2017 kl.00:27

h, de var kjempefine!! :)

Strikkepiken

14.02.2017 kl.12:53

Tusen takk :) :)

fjellgeitbundingen

15.02.2017 kl.18:09

Det ble herlige pulsvantere. Skulle strikket noen pulsvantere jeg ogs..

Strikkepiken

20.02.2017 kl.12:34

fjellgeitbundingen: Mange takk :) Det syns jeg absolutt at du skal gjre ;)

Vigdis O Eriksrd

08.05.2017 kl.19:06

Kjempe fine puls vanter, vil gjerne ha oppskrift hvis det er mulig ?? Har ett prosjekt p pinnene s m bli ferdig med det frst. Ellers er det mye fint her 👏😀

Strikkepiken

08.05.2017 kl.19:47

Mange takk for gode ord :) mener det ligger link til oppskriften i innlegget ;)

Vigdis O Eriksrd

08.05.2017 kl.20:48

Tusen takk 😃Blir spennende med med det fine mnstret. Er ikke sprek i engelsk men skal nok klare det med litt hjelp. Supert med litt smstrikk n i sommer. 👍🏼😀

Strikkepiken

08.05.2017 kl.22:07

Da er dette en utmerket anledning ve seg ;)

Smstrikk er alltid kjekt kanskje spesielt p sommeren :)