Medalje med raglanfelling i Sisu neste!

Jeg skal i gang med enda en medaljekofte med raglanermer, også denne fra kofteboken. Jeg har tidligere strikket dene kofta til meg selv, i finullgarn fra Rauma med litt egne varianter på en del løsninger.

Denne kofta skal derimot strikkes etter mer etter oppskrifta og ha samme fargevalg og knapper som er avbildet i boka. Her skal bunnfargen være grå og medaljene i naturhvit, motsatt fargeinndeling av hva jeg har på min kofte.

Kofta skal ha vridde vrangborder, med Channel Island opplegg og doble stolper. Ermene får noen ekstra centimetre for å passe mottaker. Disse stolpene egner seg veldig fint til det tynne garnet jeg bruker, Sisu fra Sandnesgarn i fargene natur nr. 1012 og gråmelert nr. 1042. Koften strikkes på pinner nr. 3,5, som forøvrig er en veldig god strikkefasthet.

Sisu er et veldig godt garn å strikke med. Jeg har tidligere strikket en fanakofte med rundfelling i dette garnet.

Tidligere har jeg strikker fire kofter som også er fra den originale kofteboken. 

Bøvertun med rundfelling/rundøkning

Medalje med raglanfelling

Stjerneruter med tradisjonelle ermer

Oddvars peneste kofte med formstrikka ermer

Det er veldig gøy å se hvor anderledes kofter kan bli med å bytte garnkvaliteter og farger!


#medalje #medaljeraglan #raglan
 

4 kommentarer
    1. Nydelig jakke! Jeg har begynt på den selv også, men mistet litt motet! Det er mye arbeid! Men jeg vil veldig gjerne gjøre den ferdig. Jeg strikker i Drops Alpaca, grå og koks. Jeg begynte på den før Kofteboka kom ut og har det originale mønsteret, men jeg tror jeg kommer til å strikke raglanfelling i steden for å sy på armene. Synes det ser penere ut og gir en fint feminint snitt. 🙂

    2. Hei! Utrolig nydelige plagg du strikker og så ekstremt dyktig du er 🙂 jeg har strikket ganske mye opp igjennom, men holder på med noe nå som jeg aldri har gjort før. Står litt fast på en oppskrift. Er det mulig å sende deg et spørsmål på mail?

    3. Trude: Mange takk! Det er en del arbeid, men så blir den jo veldig flott! Hjelper ikke det på motivasjonen? 😉

      Veldig greit med med raglanermer, mindre montering slik og kjekk fasong. Så det er flere fordeler 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg